"דוגמא אישית היא לא מקור ההשפעה העיקרי על אחרים – היא המקור הבלעדי!" (אלברט שוויצר)

שאלה אותי פעם מנכ"לית "מה יקרה אם אשקיע במנהל בתהליך אימון ובסוף הוא יחליט לעזוב?" התשובה שנתתי לה הייתה שזה סיכון שהארגון לוקח, שאין לנו שליטה על זה. לימים, שמעתי תשובה טובה יותר, מאז אני משתמשת בה – "מה יקרה אם לא תשקיעי בו והוא יישאר?"

אימון אישי למנהלים בארגון הוא תהליך הממוקד בתוצאות אותן רוצה הארגון להשיג ומותאם אישית למיומנויות הספציפיות של המנהל ולתפקידו בארגון . אימון אישי למנהלים מאפשר לעצור לרגע, ליצור בהירות ומיקוד בעיקר, לזהות את מוקדי הלחץ הפנימי והחיצוני ולפעול ממקום נכון. אימון אישי למנהלים מסייע בקבלת החלטות טובות, בתכנון ויישום, בפיתוח מיומנויות, ביצירת חופש ממאבקי כוח וניהול עובדים בצורה מיטבית לעבר התוצאות הרצויות.

יש סיבות רבות להחלטה לספק שירותי אימון למנהלים בארגון. לרוב, מדובר בהחלטה אסטרטגית שבה קבוצה של מנהלים נבחרים (בעלי פוטנציאל גבוה) מקבלים ליווי אישי למשך מספר מפגשים (20-10 שעות) במטרה לאפשר להם קפיצת מדרגה שתוביל אותם ואת הארגון קדימה. יש מקרים בהם ההחלטה היא קונקרטית עבור מנהל ספציפי, כשהאימון נועד לחזק את יכולותיו הניהוליות ולגעת בנקודות התורפה שמעכבות אותו ושמונעות ממנו להגיע למיטב שבו ובתוך כך לתוצאות המצופות.

המטרות ומדדי ההצלחה של אימון אישי למנהלים בארגון נקבעים במשותף על ידי הנהלת הארגון/נציגה, המתאמן והמאמן. אופן הדיווח על התקדמות והצלחת האימון משתנה מארגון לארגון אך כפוף להסכם סודיות בין המאמן למתאמן.

אימון אישי למנהלים מתאים במצבים אלה:

1. מנהל בשינוי – מנהל המתמודד עם אתגרים חדשים כתוצאה מרה ארגון בחברה או כל שינוי אחר שמשפיע על תפקודו ו/או דורש ממנו ביצוע שינויים פנימיים וחיצוניים.

2. מנהל חדש – מנהל "המונחת" מבחוץ או מבפנים, קידום לתפקידי ניהול ועתודה ניהולית.

3. מנהל "בצמרת" – האימון במקרים אלה נוגע בחלקים הסמויים מעיני המנהל ו/או מעיני הסביבה. היתרון באימון הוא שיש מישהו לחשוב איתו באופן קבוע, מישהו שלידו לא חייבים להיות ידענים וחזקים ומישהו שלא מפחד לומר את האמת בפרצוף, גם אם היא כואבת.

4. מנהל "שלא עוצר באדום" – מנהל הישגי שמוביל גישות חדשניות ומכוון תוצאות אולם מתקשה ביחסי אנוש ויוצר מתחים ואף גורם בטווח הארוך לעזיבת עובדים טובים.

5. ניהול בשחיקה – מנהל שנמצא שנים רבות בתפקיד וברוב שנותיו הארגון היה מרוצה מתפקודו. יחד עם זאת, במצב הנוכחי יש ירידה באנרגיה והאפשרויות שנראות לעין הן התנעה מחודשת או יציאה לגמלאות.

6. ניהול במצבי לחץ – ליווי בעת מצבי קיצון כמו קיצוצים, פיטורי עובדים, בקורת פנים ו/או משברים אישיים שלהם או של מי מעובדיהם שמשפיעים על האווירה הכללית.

לאימון אישי למנהלים בארגונים אני מביאה איתי ניסיון בתהליכי ייעוץ, אימון וליווי אישי במערכות גדולות ומורכבות ועם מנהלים בכל הדרגים ועם עובדים בתפקידי מפתח.

"תן בונוס שמן למי שאומר לך את מה שאינך רוצה לשמוע." (מקור לא ידוע)

Call Now Button