האם אתה באמת יודע מה העובדים שלך חושבים עליך? האם הקדשת לכך מחשבה?

אם לא, כדאי שתתחיל לעשות זאת לפני שמישהו אחר יעשה זאת עבורך.

אם הייתי שואלת את אחד העובדים שלך עליך, מה הוא היה מספר לי?

מה הוא היה אומר עליך?

האם הוא היה אומר שקל להסתדר איתך? האם הוא היה אומר שאתה ברור ויסודי?

האם הוא היה אומר שאתה קפריזי ובלתי צפוי? האם אתה חלש? חזק?

הפרשנות שיש לעובד על בוס שלו נובעת הרבה פעמים מהסיפור שלו על עצמו. אם הוא חסר בטחון הוא עלול להרגיש מותקף, אם הוא חזק הוא עלול לחשוב שמנהל נחמד חלש וכיוצ"ב.

לכן, קשה לפעמים, לגלות על סמך דעת יחיד, מה בהתנהגות הניהולית מקדם ומה מעכב.

יחד עם זאת, כאשר מדובר בקבוצת עובדים שאומרת את אותו דבר, כנראה שיש משהו בדבריהם.

אז עכשיו –
אם הייתי שואלת קבוצת עובדים שלך, מה הם היו מספרים לי עליך?

דמיין לרגע את העובדים שלך יושבים בחדר הישיבות. הם מחכים שתיכנס ובינתיים מריצים ביניהם "דאחקות". מה הם היו אומרים? האם הם היו מריצים עליך בדיחות? אם כן, איזה?

האם אתה מזהה עקביות בדברים? האם אתה מזהה משהו מסוים שנאמר?

עובדים היושבים בצוותא נוטים לפעמים להתבדח על דברים מאד רציניים. כאלה, שבארבע עיניים, עם חבר טוב, קולגה או בן משפחה, לא מצחיקים אותם בכלל ואפילו מטרידים עד כדי אובדן מוטיבציה.

אם הם היו מציירים קריקטורה שלך, איך היא הייתה נראית?

איך היית מגיב לכך?

האם היית צוחק?

האם היית נעלב?

האם היית מוטרד מכך?

אם אתה מזהה דפוס קבוע כדאי לך להתייחס לכך בכובד ראש ולבדוק איזה מיומנויות ניהוליות עליך לשפר בהקדם האפשרי.

בוס שאינו לוקח אחריות, כמו גם בוס הנוטה לתוקפנות או בוס הססן, מערער את הביטחון של עובדיו והופך למושא לרכילות וללעג משרדי.

בוס אסרטיבי, המשדר עוצמה פנימית, משרה בעובדים בטחון ויודע להעצים אותם ולגרום להם להרגיש טוב ולהגיע להישגים. במצב כזה, הם עסוקים מכדי לרכל.

יש מנהלים שלוקחים אחריות על עצמם ומחליטים לפעול באופן עצמאי, בדרך כלל בעזרת מאמנים, כדי להגביר את האפקטיביות הניהולית שלהם. יש מנהלים שלא עוצרים לבדוק את עצמם או מחכים שמישהו בהנהלה יעשה עבורם את העבודה. לפעמים זה מאוחר מדי.

ומה אתה רוצה בשבילך?

Call Now Button