איך תבחר/י מאמן אישי?

  1. בדקו – האם המאמן למד בבי"ס מוכר ורציני? האם המאמן רשום בלשכת המאמנים בישראל? האם הוא משתייך לארגון ולקהילה מקצועיים?
  2. בררו מה הרקע האקדמי של המאמן. האם יש לו תארים אקדמיים? האם יש לו רקע במדעי ההתנהגות? האם הוא בעל קשת רחבה של ידע? האם הוא לומד, משתלם ומתעדכן במגמות חדשות?
  3. בררו מה שיטת האימון ומהו ה"אני מאמין" של המאמן. האם הוא מכוון למטרות וליעדים? האם הוא מתמקד בהיבט המעשי בלבד או שהוא משלב עבודה פנימית שבכוחה להביא לשינוי בר קיימא? האם הוא עובד מהחוץ אל הפנים (כלים ותרגילים) או שהוא גם מסייע לך בהתבוננות ושינוי מהפנים אל החוץ?
  4. בדקו אם יש לו שיטת עבודה ייחודית ועל מה היא מבוססת. האם הוא מפרסם מאמרים וספרים, האם הוא יודע להסביר מהו המודל שבו הוא משתמש ומה תרוויח מכך.
  5. קראו ושאלו על ניסיון המאמן. האם הוא מתמחה בנושאים שמעסיקים אתכם? האם יש עליו המלצות?
  6. התעניינו בקורות חייו של המאמן. האם הוא מכיר את הדברים מקרוב? האם חייו מהווים עבורכם סוג של השראה?
  7. וודאו שהמאמן דואג להסכם כתוב ביניכם, שאתם יודעים מה אחריותו ומה אחריותכם ושתנאי ההסכם ברורים לכם ומקובלים עליכם.
  8. בררו בתוך כמה זמן תרגישו שיפור. זה אמנם לא חייב לקחת הרבה זמן אבל תחשבו פעמיים לפני שאתם סוגרים עסקה עם "מגשימי חלומות" שלא מכירים אתכם עדיין.
  9. הקשיבו לתשובות. הבחינו בין דקויות של הבטחות, סיסמאות ופתרונות קסם לבין אמירות אחראיות, ברורות ורציניות.
  10. השקיעו בפגישה פנים אל פנים. חושו את האווירה ואת הכימיה, וודאו שאתם מרגישים בנוח. הרגישו אם המאמן מאמין בכם ואתם בו וסמכו על כושר השיפוט שלכם.

איך וכמה זמן נמשך תהליך אימון? האימון הוא תהליך ממוקד ויחסית קצר. לרוב נמשך האימון כשלושה עד שישה חודשים ובנוי על פגישות בנות שעה בכל שבוע ועל תרגולים ביניהן. האימון דורש פתיחות, מחויבות ורצון אמיתי לחולל שינוי והוא מעוגן בהסכם שמתווה את העבודה המשותפת ואת התנאים לה.

איך אדע שזה מתאים לי? אני מתלבט/ת… כמו בכול דבר בחיים, כאורך ההתלבטות כך נמשך אורך הסבל. לכן, אני ממליצה, במקרה של אימון אישי, לבדוק עם עצמך מה יעזור לך לבחור ולקבל החלטה חותכת, מהבטן. להתלבטות שנמשכת לאורך זמן יש לרוב שתי סיבות – פחד להתחייב/לשנות/להחליט או שזה פשוט לא הזמן הנכון. כך או כך, לפעמים כדאי פשוט להרפות וכשיגיע הזמן המתאים והמורה המתאים, זה יקרה. טיפ ממני: פגישת התנסות יכולה להיות השקעה קטנה שלך שתפטור אותך מההתלבטות. בסופה תדע מה נכון לך כרגע – לכאן או לכאן.

איך אדע שזה עובד לי? את/ה פשוט תדע/י. לרוב זה יתבטא באנרגיה גוברת, בתחושת מסוגלות ובתשוקה ללמוד על עצמך עוד ולהתפתח. בהמשך, תרגיש/י בשינויים בגישה, בהתנהגות ובהרגשה. תגלה/י שהדברים בעולם שבחוץ משתנים באופן שלא שיערת שיכול לקרות. יחד עם זאת, אם תשאר/י "על הגדר", השינוי יהיה זמני בלבד. מה שמבטיח שינוי שנמשך לעד הם התמדה, סבלנות, נחישות, האומץ והיכולת לגעת גם במקומות הכואבים והבנה שאינה דרך הראש בלבד אלא כזו שאת/ה יודע/ת מעומק ליבך שאת/ה פועל/ת מהמקום הנכון לך, שזה "מובן מהלב".

כמה זה עולה? מידע על טבלת המחירים ניתן לקבל בפנייה דרך טופס "צרו קשר" או בפנייה טלפונית ואדאג לחזור אליכם. בעקרון, המחירים קבועים אך משתנים לפי סוגי האימון ובין רכישה מרוכזת (סדרה) לבין אימון בודד. אני יודעת שיש מי שנרתע מהוצאה כספית הנוגעת באופן אישי לעצמו, כזו שהיא לא גשמית ושקשה לחוש בה. הורים למשל, לא יהססו לרגע וישקיעו את מיטב כספם בכל מה שקשור להתפתחות ילדם. אני מציעה לכם לנהוג באותו אופן לגבי עצמכם (למי שיש ילדים, זאת השקעה עקיפה גם בהם). אין מחיר לתחושת החופש שתרגיש/י בסוף התהליך, אין מחיר לתחושה שאת/ה ממצה את החיים ואת עצמך ואין מחיר לתחושת הביטחון והבהירות שבה תסתובב/י בעולם. צרו קשר ותופתעו לגלות שההשקעה שלכם בעצמכם אינה גבוהה כפי שחשבתם.

מה הייחודיות שלך כמאמנת? אני עוסקת באימון מגיל צעיר. לדעתי, התחלתי לאמן את עצמי כבר בצבא. למדתי גישות רבות, החל מגישות קוגניטיביות וכלה בגישות רוחניות וכאלו המערבות גוף-נפש. הידע שלי נרחב ובעיקר מתורגם ליישום בחיי היומיום. יש לי יכולת לראות באופן ברור ומיידי את "ציפור הנפש" של לקוחותיי ולדבר איתה ישירות (נראה לי שזאת הקלישאה היחידה שתשמעו ממני…אבל היא נכונה!), יעידו על כך מתאמניי לאורך השנים (מוזמנים להציץ ב"מספרים על ש…"). מצד אחד, אין לי סבלנות ל"בולשיט", אך מצד שני, אני לא מוותרת בקלות על אף אחד. פיתחתי את שיטת "מובן מהלב" מתוך ניסיון של שנים והבנה שדברים לא מחזיקים ללא חיבור רגשי עמוק. הרציונל שלנו דל לעומת החוייה הפנימית. מעולם לא הפסקתי ללמוד ואני לוקחת את לקוחותיי יד ביד איתי ביראת כבוד למי שהם ומתוך תחושת שליחות אמיתית להראות להם את כל הטוב שיש בהם ושיש לעולם להציע להם. אני לא מבטיחה הבטחות ולא מאמינה בסיסמאות, אני מאמינה בחיבור אנושי, בשותפות, בעדינות ובבהירות. החיים שלי נמדדים לפי מדד השלווה והקבלה. כשאני יורדת בסולם, אני פורסת מפה ובודקת מה קורה לי ומהי הדרך המהירה והקלה לחזור למרכז שלי מבלי לוותר לעצמי או על עצמי. כך אני עושה גם עם לקוחותיי. מישהו פעם אמר לי שיש לי שורשים ולכן אני יכולה לעוף…וזה נכון. זה יכול לקרות גם לך.

אני רוצה להתחיל, מה עכשיו?
פשוט מאד. באפשרותך למלא טופס "צרו קשר" ולהשאיר פרטים, כולל מספר טלפון אליו אפשר לחזור והשעות המתאימות לכך. אפשרות נוספת, היא להתקשר למספר 052-6411164 או לשלוח הודעת ס.מ.ס. מבטיחה לחזור אליך בהקדם האפשרי.

מה ההבדל בין טיפול/אימון זוגי לאימון אישי למערכות יחסים?
אימון מערכות יחסים נוגע בכל מערכות היחסים בחייך: בזוגיות, בהורות, במקום העבודה וכו'. הייחודיות של אימון אישי למערכות יחסים היא בכך שאין צורך בשיתוף הפעולה של בן הזוג/הילד/המנהל/העובד. את/ה מחולל/ת השינוי. האימון מותאם לכל מי שאין לו רצון או סבלנות לחכות להסכמה מצד בן הזוג להגיע לטיפול או אימון זוגי, למי שנמצא ברגעי הכרעה חשובים שישפיעו על המשך חייו ולמי שרוצה לנהל מערכות יחסים באופן חופשי מלחצים, באופן בהיר ומכבד ובעיקר בשמחה ובאהבה.

מה ההבדל בין אימון אישי למנהלים באופן פרטי לבין אימון אישי למנהלים בארגון?

  1. המיקוד – באימון מנהלים המטרות ממוקדות באחד מתחומי הניהול (כגון: ניהול עובדים, ניהול זמן, אסרטיביות, מו"מ וכו' ) בעוד שבאימון אישי המטרות משוחררות מאג'נדה ספציפית ויכולות לנבוע מכל תחום בחייו של הלקוח. כך או כך, האימון מטבעו משפיע על כל תחומי החיים של הלקוח, מנהל או לא.
  2. השותפים – הזמנת עבודה בארגונים נעשית בדרך כלל על ידי גורם שלישי מטעם החברה.
    בין אם היוזמה היא של מנכ"ל החברה ובין אם של יחידת מטה האחראית על ההתקשרות והתשלום (לרוב, מח' משאבי אנוש), נדרש חוזה הסכמות שיבטא את תיאום הציפיות במשולש היחסים: נציג החברה, המנהל והמאמן. חוזה הסכמות מוצלח יכלול סודיות בין המאמן למנהל, מדדים להצלחה ואופן הדיווח.
  3. ייזום האימון – בחלק גדול מהמקרים, היוזמה לאימון אינה של המנהל עצמו אלא של נציג הארגון מטעם ההנהלה. מכיוון שברוב הארגונים האימון מכוון למנהלים בעלי פוטנציאל, כאלה שהארגון רוצה בעיקרם, הבדל זה בין אימון אישי למנהלים לבין אימון אישי בטל בשישים.

כמנהל, מתי כדאי לי לפנות לאימון באופן פרטי?
בעקרון, הסיבה העיקרית לפניה לאימון באופן פרטי זה חוסר רצון שהארגון יהיה שותף לתהליך או כשהארגון פשוט לא מממן פעילות זו. פנייה לאימון באופן פרטי נובעת מכל מיני סיבות, ביניהן: קשיים וקונפליקטים עם הנהלת הארגון ו/או העובדים, התמודדות עם מצבי לחץ, רצון לעשות קפיצת מדרגה בארגון והתלבטות לגבי המשך העבודה בארגון (לגבי האחרון, אם זה לא בסיכום עם הארגון הרי שזה לא יוגדר במסגרת האימון ולכן גם לא יטופל אלא באופן פרטי). למרות פחדם של מנהלים רבים, אימון מטעם הארגון מעוגן בהסכם סודיות בין המאמן/ת לבין המנהל כך שאופן הדיווח על התקדמות והצלחת האימון אינו פוגע ביחסים אלה. לכן, מנהלים שמעוניינים באימון אישי מומלץ ואף רצוי שיפנו בבקשה לאגף משאבי אנוש/מנכ"ל או לכל גוף שאמון על הנושא במקום עבודתם. יחד עם זאת, האם סירוב של המערכת או התמהמהות מצידה היא סיבה לוותר? לפעמים הבאסה ש"לא מממנים לי אימון" יוצרת תגובת נגד – לא ממנים – לא צריך. אז נכון, שזה יכול לפגוע בארגון אבל יותר מהכול ההפסד הוא של המנהל, זה שרוצה, זה שמרגיש צורך וזה שמעניש את המערכת על סירובה ובתוך כך מעניש גם את עצמו. אני יודעת שעל פי הגישה הרווחת, קידום וביסוס המעמד בתפקידים ניהוליים הוא באחריות הארגון וההכנה לכך מוטלת עליו. אני חולקת על כך. אני טוענת שזה בידיים שלך, ושאם תמתין/י יש מצב שתפספס/י את הרכבת. הכנה ותמיכה ניהולית על סמך כוונות הארגון בלבד עלולה להותיר אותך מאחור. אימון אישי למנהלים באופן פרטי מיועד למנהלים שרוצים לקדם את עצמם מבלי לתת דין וחשבון לאיש על המטרות שלהם ועל האופן שבו שהם מתקדמים. סיבה נוספת לאימון באופן פרטי זה החופש לבחור את המאמן/ת לפי התאמה אישית מדויקת ולא מתוך סל המאמנים שהארגון קבע.

מה היתרון למאמנת בעל רקע בייעוץ ארגוני? האימון מבוסס על האמונה שכל אדם הוא יצירתי, בעל משאבים ולפיכך התשובות אצלו. האימון הוא אמצעי להוציא מהכוח אל הפועל את הפוטנציאל הקיים במתאמן. לצורך כך, משתמש המאמן במיומנויות אימון במטרה לאפשר למתאמן לבחור את הדרך שלו. הצלחת האימון תלויה במידה רבה ביצירת סביבה תומכת, בטוחה ולא שיפוטית. אין יתרון בשלב זה לתחום המקצועי של המאמן, בין אם מדובר בייעוץ ארגוני, פסיכולוגיה או כל תחום אחר. עם זאת, במקרים רבים במהלך האימון יש מקום לסיעור מוחות ואז יש יתרון למאמן מתחום מקצועי מתאים. דוגמא לכך יהיה אימון לניהול זמן. רק לאחר שהמתאמן עבר תהליך לגבי משמעות ניהול הזמן בחייו, יהיה ערך מוסף עבורו לשימוש בטכניקות ובכלים לניהול זמן. יתרונות נוספים למאמן בעל רקע בייעוץ ארגוני יהיו ראייה מערכתית, הבנת ההקשר הארגוני, התרבות הארגונית והפוליטיקה הפנימית. על מנת ליהנות מיתרונות אלה, על המאמן לעשות שימוש מושכל בניסיונו המקצועי בתחום הארגוני ולהיות מיומן בעבודתו כמאמן ולא להתבלבל בין השניים.

כיצד מתקיים הדיווח בארגון למזמין העבודה? תפקיד המאמן לעשות תיאום ציפיות בין מזמין העבודה לבין המנהל שמתחיל בתהליך. תיאום הציפיות יכלול את מטרות האימון, מדדים לבחינת הצלחת האימון ואמצעי הדיווח.מומלץ להגדיר את מטרות האימון במשותף רק לאחר פגישת הגילוי בין המאמן למתאמן על מנת למקד את התהליך בדברים החשובים. אחד המרכיבים החשובים בתהליך האימון הוא יצירת סביבה בטוחה המאפשרת למנהל השתחרר לגמרי מהפחד משיפוט והמאפשרת לו את החופש להתנסות בחוויות חדשות ו"לעשות פדיחות" באווירה תומכת. לסודיות יש חשיבות מכרעת בהצלחת תהליך האימון.

האם אין סיכון שמנהלים יעזבו את העבודה כתוצאה מהאימון? בהחלט כן. הסיכון באימון מנהלים בארגון הוא שמנהלים טובים יחליטו לעזוב את עבודתם כתוצאה מהגילויים על עצמם במהלך התהליך. לדעתי, הרווחים מתהליך האימון עולים על הסכנות שכן רוב המנהלים נשארים בארגון וביצועיהם משתפרים משמעותית. מי שעוזב, סביר שהיה עוזב בשלב מסוים גם ללא קשר לאימון כך שהאימון יכול לחסוך הרבה עוגמת נפש מתהליך מתמשך של דעיכה לא מוסברת. לעיתים עזיבה לא צפויה היא איתות ונורה אדומה שכדאי להתייחס אליה ברמה המערכתית ונוגעת להנהלה הבכירה וליחסיה עם דרגי הביניים.

Call Now Button